Commodore śmiało zmierzał do zdominowania rynku komputerów domowych i tych trochę mniej domowych, czyli takich, które można zastosować też w biurze – przynajmniej w pewnym zakresie. W reklamie z lat 80. widać, że prezentując Commodore’a 128, ta amerykańska firma chciała śmiało rywalizować z firmami Apple i IBM, z których ta druga miała naprawdę bardzo silną pozycję. Jak się skończyło? Chyba wszyscy wiemy. Commodore 128 był świetnym komputerem (mógł działać jako urządzenie pół-profesjonalne z CP/M-em), ale przestarzałym już w momencie prezentacji. Nie miał szans na walkę z IBM-em, ani nawet z Apple. Oczywiście później Commodore zarobił jeszcze sporo na Amidze, ale to już zupełnie inna historia.

Kategorie: Blog

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.